• Anasayfa

Haberler
Site Haritası
Takvim

İDO Reklam Yapıyor, BUDO Kaliteli Hizmet Sunuyor!

Sosyal medyada İDO’nun (İstanbul Deniz Otobüsleri ) bolca reklamlarına rastlıyorum. Fakat şahsen ben bir kez İDO’yla, Güzelyalı’dan İstanbul’a gittim ve bir daha da İDO ile seyahat etmemeye tövbe ettim!

Bunun sebebini, bursaobjektif.com sitesinde üç bölümlük, çok ayrıntılı bir şekilde anlattım ve İDO’nun twetter hesabından da paylaştım.

İDO böyle olmamalı! İstanbul Yol Hikâyesi 1. - İDO’nun, Gemi Arızalı Gerekçesiyle Sefer İptal-2 - Bir Yol Hikayesi; İDO Üzdü, Güzelyalı Yaren-3

Bu durumu, bir kez de burada kısaca özetleyeceğim.

Günübirlik bir iş ziyareti için İstanbul’a gitmek üzere, o gün itibariyle BUDO’dan (Bursa Deniz Otobüsleri) yaklaşık yüzde yüz pahalı olmasına rağmen, yarım saat daha fazla uyumak ve direkt Kadıköy’e gitmesi sebebiyle, İDO’nun sabah saat 10.30 İstanbul seferine, birgün öncesinden bilet aldım ve ertesi günü sefer saatinden yaklaşık bir saat öncesi, metro-otobüs yolculuğunun ardından Güzelyalı’daki İDO iskelesine vardım.

Saat 10.30’a doğru İstanbul’dan gelen İDO’ya ait Araba Vapuru iskeleye yanaştı ve araçlar-insanlar inip gittiler.

Oradaki diğer yolcular ve bende toparlandık ve az sonra bizi vapura alacaklarını umarak bahçede beklemeye başladık.

İstanbul’dan gelen vapur karşımızda beklemekteydi. Fakat belirtilen kalkış saatinden yaklaşık yarım saat geçmesine rağmen, işletmedeki görevlilerde hiçbir hareketlilik olmadığını görünce içeri girip, bilet satış gişesindeki görevliye neden hala bekliyoruz dedim? Görevli oldukça kayıtsız bir tavırla, “sefer iptal oldu” dedi! Şaşırdım, nasıl yani rötar filan mı yapıldı, diye sordum? Görevli azarlar bir tavırla, “hayır, iptal oldu dedim ya,” dedi! Neden iptal olduğunu sorunca da vapurun arızalandığını söyledi!

Peki, ne yapacağız dedim? İsterseniz ücretinizi iade ederim, isterseniz saat 15.00’daki seferimize bilet verebilirim dedi. O kadar kayıtsız ve rahat bir tavırla konuşuyordu ki görevli; “gemi arızalı olduğundan sefer iptal edildi! İstersen paranı al git, istersen saat 15.00 seferine bilet alarak yaklaşık 5 saat daha bekle!”

BUDO'dan Mudanya

Sabah, üç saat öncesinden hazırlanmış, yukarıda da belirttiğim gibi 45 dakikalık metro, yaklaşık bir saatlik otobüs yolculuğu yaparak buraya ulaşmıştım ki, saat 10.30’da hareket edecek feribotla 12.30’da İstanbul’a ulaşıp, buradaki işimi hallederek akşama tekrar Bursa’ya dönebileyim. Bu durumda saat 15.00 feribotuyla İstanbul’a ancak saat 17.00’da ulaşacak ve bu saatten sonra işimi halledemeyeceğimden mecburen gece İstanbul’da kalacaktım ve öylede oldu!

Dikili Ada ve Demokrasi Adası (Yassı Ada)

Planlarım aksamıştı, ancak o gün İstanbul’a mutlaka gitmem gerekiyordu. Alternatifler düşündüm, bu saatten sonra, Güzelyalı’dan ayrılıp başka yollardan İstanbul’a gitmeye kalkışsam, saat 15.00’da hareket edecek ve saat 17.00’da Kadıköy’e varacak olan, İDO’dan, daha erken İstanbul’a ulaşmamın mümkün olmadığı kanaatine vardım ve saat 15.00 seferine bilet aldım.

İşletme yetkilileri tarafından yeterli ve ikna edici bir açıklama yapılmadığından dolayı, buradaki yolculardan birisinin, benimde aklıma yatan, seferin iptaliyle ilgili iddialarını bursaobjektif.com’da yazdım.

Ya böyle bir durumda buradaki yetkililerden, en azından bir özür anonsu bekledim! Fakat maalesef böyle bir anons bile yapılmadı.

İDO Yetkililerine, naçizane bir tavsiyem var; reklama ayırdıkları bütçeyi, gemi arızası sebebiyle sefer iptal edip, insanların mağduriyet yaşamamaları için limanlarında yedek bekleyecek bir feribota ayırsınlar ve ayrıca aksaklık durumlarında da çalışanlarına, vatandaşlardan özür dilemeyi öğretsinler.

Geçtiğimiz günlerde yine İstanbul’a gitmem gerekti. Bu defa tabi ki, İDO seçeneğini değerlendirmeye bile almadım. BUDO ve Otobüs arasında değerlendirme yaptım ve otobüslerle neredeyse yarı yarıya fiyat farkı olan, 39 Lira gibi çok uygun fiyata, üç gün İstanbul’a gidip geldim.

Üç gün her sabah, saat 09.30’da Mudanya’dan İstanbul’a hareket edene BUDO Feribotlarıyla saat 11.30’da İstanbul Eminönü’ne, varıyordum. İki gün akşam, saat 17.30’da Eminönü’nden bindiğim Feribotlarla, saat 19.30’da Mudanya’da oluyordum.  Üçüncü gün Cuma gününe denk geldi. Cuma günü ek sefer koyduklarından, dönüş saatleri değişiyordu. 16.30, 18.30 ve 20.30 olarak seferler düzenlenmişti. Saat 16.15 civarlarında Eminönü İskelesine vardım. Fakat 16.30 ful dolu olduğundan ancak 18.30 seferi için bilet alabildim ki benim aldığım bilette son biletmiş. Benden sonra gelenler ancak 20.30 seferine bilet alabildiler.

Üç gün sabah akşam, BUDO Feribotlarıyla gidip geldiğim seyahatlerimde hiçbir aksaklık yaşamadığım gibi herhangi bir vatandaşın yaşadığı bir soruna da şahit olmadım.

BUDO Feribotlarıyla yaptığım rahat ve zevkli seyahatimle ilgili notlar, harika fotoğraf ve videolar bir sonraki yazımda yer alacaklardır.

Şu kadarını söyleyeyim ki, her seferi ful dolu olan Feribotlarında oldukça rahat seyahat ortamı sağlayan BUDO Yetkililerine ve tüm Çalışanlarına, hoşgörülü ve nazik davranışlarından dolayı şükranlarımı sunarken, kaliteli hizmetlerinden dolayı da tebrik ediyor, kolaylıklar ve nice başarılar diliyorum.

MUDANYA’DAN, MUDANYA İSTANBUL ARASI YOLCULUĞUMUZ SIRASINDA DENİZDEN VE İSTANBUL’DAN HARİKA GÖRÜNTÜLERİN YER ALDIĞI VİDEO HAZIRLIK AŞAMASINDA. TAMAMLANINCA BURADA YER ALACAKTIR.